VERDEN VENTER

Link til billetter finder du efter plakaten.

Lidt om forestillingen...

Vi befinder os på en kostskole, Gyldenskiold Akademi. Året er 1958, og et nyt år starter op for elever og lærere på den gamle og traditionsrige skole. Trods traditioner har Gyldenskiold for første gang fået piger på skolen. En omvæltning hos især drengene. Men det er ikke det eneste nye og utraditionelle der kommer til at ske i løbet af skoleåret. Den gamle musiklærer er holdt op og en ny træder til og får hans plads, Hr. Dissing – en tidligere elev.

Den ellers så skikkelige kostskole, med skoleuniformer, våbenskjold og det højt ærede skoleemblem, bliver sat på en prøve, da Hr. Dissing indbyder til nytænkning og moderne musik. Rock N’ Roll, en ellers forbudt musikgenre på skolen, bliver implementeret i elevernes undervisning og til trods for stor modstand fra skolens andre lærere, fortsætter Hr. Dissing hans nye og frisindede måde at undervise på, til stor begejstring for skolens elever.

Det bliver en kamp imellem den nye lærer, som eleverne ser op til, og de gamle lærere, der ser ned på ham. Hr. Dissing vil gerne inspirere sine elever. De skal følge deres hjerte og gribe chancen. Hr. Dissing selv bærer på en dyb hemmelighed, som ingen ved og for himlens skyld ikke må finde ud af.

”Verden Venter” er en musical fyldt med musik, sang og dans. Den handler om frisind, livet, kærlighed, tragedier, samfundets og de voksnes forventninger mm. Temaer, som vi i dag også kan læne os op ad og nikke genkendende til.

Der spilles forestillinger:
Fredag d. 5. april kl. 19.30 – premiere