Udstyr til udlån

Grejbankens udstyr kan lånes af skoler, institutioner og foreninger.

For kommunens skoler og institutioner er udlån gratis, kva en abonnementsaftale, som også kan indgås af kommunens private skoler og institutioner.

For andre lånere, er prisen angivet nedenfor pr. stk. pr. dag.

Udstyret befinder sig på primært ved Høbjerghytten, Ved Skoven 6, 3200 Helsinge (enkelte ting ved Gribskov Ungdomsskole, Kanutskivej 5, 3200 Helsinge), hvor det også skal afhentes og afleveres. Desuden findes udstyr på Grejbankdepoterne rundt i kommunen, som også kan lånes - se mere under de enkelte depoter.

Al udlån og brug af udstyret koordineres med Thomas Lindum; thlin@gribskov.dk / 72496362.

Udstyr Antal Beskrivelse Leje/dag/stk
BÅLUDSTYR
Grydesæt 2 stk KitKat grydesæt, bestående af 3 gryder med låg, hhv. 2,5 l, 4,5 l og 8 l Kr. 15,-
Bålgryde

3 stk

Stor emaljeret bålgryde med låg.

1 stk på 30 liter

2 stk på 40 liter

Kr. 15,-
Dutch oven

2 stk

Støbejernsgryde med låg, til bagning og madlavning på bål.

Hhv 13 liter og 18 liter

Kr. 20,-
Paellapande 2 stk Stor pande, ø 75 cm Kr. 15,-
Trangiasæt 5 stk Komplet kogesæt, med spritbrænder og gasbrænder Kr. 20,-
Omniaoven 2 stk Ovn til trangia Kr. 15,-
Bålfad 6 stk 5 stk ø 50 cm og 1 stk ø 100 cm Kr. 40,-
Trefod 4 stk To store, og to mindre som kan pakkes sammen Kr. 30,-
Bålrist 4 stk To runde, to firkantede, diameter 60 cm Kr. 30,-
Pandekagepande 12 stk Pande, ø 25 cm med langt skaft Kr. 10,-
Popcornrist 2 stk Til bålet Kr. 10,-
Bålkedel 3 stk Kedel til bål, kan hænge, 1,5 liter Kr. 15,-
Køkkenudstyr 1 sæt Skærebrædder, køkkenknive, skåle, grydeskeer, piskeris, pølsetang m.m. Nok til en hel klasse. Kr. 50,-
Mugs & sporks 80 stk   Kr. 1,-
Bålkasse 2 stk Kasse indeholdende to økser, to knive, en lille spade, tændblokke og tændstikker Kr. 30,-
Bålfad/mobilt bålsted 4 stk Et stort bålfad af støbejern ø 100 cm, og tre mindre Kr. 40,-
Siddeunderlag 30 stk   Kr. 1,-
Liggeunderlag 10 stk Skumunderlag Kr. 10,-
Soveposer 10 stk Komforttemperatur 3 grader; skal bruges med inderpose, som medfølger. Disse skal vaskes efter brug. Kr. 50,-
Lavvu 2 stk Nordisk, ø 6 meter, soveplads til ca. 10 personer Kr. 200,-
Startent 1 stk Stort overdækningstelt; startent fra Spejdersport Kr. 200,-
Kort og kompas 10 stk Kompas, og kort over Høbjerg Hegn, Valby Hegn, Tisvilde Hegn og Græsted-Aggebo Hegn, med indtegnelse af faste poster, samt skærme. Kr. 50,-
Tidstagningsudstyr 1 sæt SportIdent, 10 poster, 25 målere, stativer, printer Kr. 300,-
GPS´er 10 stk Garmin Kr. 20,-
Saunatelt 3 stk To mindre sekskantede telte med brændeovn, og et stort telt med brændeovn. Plads til ca. 8 personer i hver. Mærke Savotta.

Kr. 250,-/

Kr. 400;-

DiscGolf 1 sæt 7 kurve, sammenklappelige, med kæder, og discs Kr. 300,-
Bumball 1 sæt Dragte, bolde og spillevejledning Kr. 50,-
Trivselspakke 1 sæt   Kr. 50,-
Læringspakke 1 sæt   Kr. 50,-
Snittekasse 1 stk Snitteknive, skeknive, snitteøkse, båndkniv, tængsel m.m. Kr. 250,-
Snittebænk 3 stk   Kr. 40,-
Klatreudstyr 3 sæt

To dynamiske reb, et statisk, seler og hjelme til 4 personer, diverse hardware, slynger m.m.

Må kun lånes af uddannede træklatreinstruktører.

Kr. 300,-
Kanoer 8 stk Seks alukanoer, Linder og to plast, Discovery/Wenonah, inkl. padler, redningsveste, diverse sikkerhedsudstyr og trailer. Kr. 150,-
Kikkerter 8 stk   Kr. 40,-
Undersøgelsesudstyr 1 sæt

Sommerfuglenet, strygenet, slagnet, sigter, sænkenet, lupper, terrarier, bestemmelsesduge m.m.

Pakken sammensættes efter aftale

Geologi
Beachtrailer 1 stk

Stor lukket trailer, indeholdende 12 sit on top kajakker, 4 oppustelige SUP boards, 16 svømmeveste, to fodboldmål, beachvolleynet, to strandtennisnet og ketchere, petanque, kongespil.

HUSK selv at medbringe bolde.

Med en almindelig personbil kan traileren køres uden trailerkørekort.

Kr. 1.200,-
Grejbankdepot

Se nærmere under "depoter".

Pris for foreninger i Gribskov Kommune

Kr. 1.200,-

Kr. 250,-

Som bruger, forpligter man sig til at bruge udstyret efter dets hensigt

Udstyret skal afleveres i samme stand som du modtager det. Det vil sige rengjort og uden skader. Er udstyret bortkommet eller beskadiget ved aflevering, vil låneren blive opkrævet et beløb svarende til omkostningerne ved reparation eller nyanskaffelse. Ved manglende rengøring vil der blive opkrævet et gebyr som minimum er svarende til udlånsgebyret (fx 150 kr pr kano). For bålgryder, Trangissæt og andet båludstyr er gebyret dog 100 kr pr enhed.

Hvis du fortryder lånet, hører vi gerne fra dig senest 7 dage før dagen for udlånet. Ellers forbeholder vi os ret til et afbestillingsgebyr.

Betaling kan ske ved at du oplyser EAN eller CVR nr. og vi sender en opkrævning, eller der kan betales på Mobilepay 725542, mrk. "Grejbank".

Har du andre spørgsmål så kontakt os. Det gælder også hvis du har brug for inspiration til steder og ture eller en instruktør.

Senest opdateret 23.11.2022 10:45 af THLIN