Kanotur til Sverige 2023

Kanotur med Ungdomsskolen, forår 2023, 12.-14. maj

Hver forår har du mulighed for at tage med Ungdomsskolen på kanotur i Sverige (hvis du er mellem 13 og 18 år, og bor i Gribskov).

Tilmelding her på Ungdomsskolens hjemmeside; hvis du vil vide mere, kan du kontakte naturvejleder Thomas, 72496362.

Vi skal sejle i søsystemet mellem Immeln og Olufström. Vi kører samlet i Ungdomsskolens minibusser derover. Voksne på turen er naturvejleder Michael Sonniks og friluftsvejleder Thomas Lindum; begge uddannede kanoinstruktører. Alle bærer redningsvest under hele sejladsen.

Vi slår lejr og overnatter ude i naturen. Pga. myg, er det rareste et telt med myggenet. I skal forsøge at skaffe telte selv. Hvis ikke det kan lade sig gøre, så kontakt Thomas. Maden laver vi sammen, primært over bål. Vi køber ind til hovedmåltider, og lidt frugt. Medbring gerne lidt snack, og regn med at skulle dele.

Der vil være mulighed for at bade, så husk badetøj.

For hele turen gælder det at vi hjælper hinanden, både med mad, opvask, lejr, nedpakning m.m.

Vi glæder os meget, og tror det bliver en rigtig hyggelig turJ

Afgang fredag d. 12. maj kl. 15.00 fra Kanutskivej 5, 3200 Helsinge

Hjemkomst søndag d. 14. maj kl. ca. 16 til Kanutskivej 5

Venlig hilsen Michael og Thomas

(thlin@gribskov.dk / 72496362)

Personligt udstyr:

• Telt (lav evt. aftale om at dele – ellers kontakt Thomas)
  • Liggeunderlag
  • Sovepose
  • Bestik, tallerken, kop
  • Viskestykke
  • Håndklæde
  • Badetøj
  • Tøj efter vejret (Tjek vejrudsigten inden. Selv om det er sommer kan det blive koldt om aftenen. Derfor er det vigtigt med noget varmt tøj og regntøj).
    • Skiftetøj, lange ærmer/ben
    • Varmt tøj, til om aftenen
    • Regntøj!
    • Kasket, hue, solbriller