Unge-Expressen

Høj trivsel i lav hastighed i et overskueligt læringsmiljø med fokus på fællesskabet.
Bæredygtig undervisning hvor nysgerrige og støttende undervisere fremmer din læringslyst.

I Unge-Expressen går vi både op i dig og dine omgivelser og dine drømme for fremtiden.

Vi tager afsæt i dine ønsker, og skruer dagen sammen med afsæt i det.

Er du glad for at arbejde med skolefag, så kan du fordybe dig i det, og er du mere til praktisk arbejde kan du kombinere det med nogle skolefag.

Vil du lære, hvordan du anvender den nyeste teknologi eller vil du hellere lære at bruge maskiner i et køkken, på et værksted eller noget helt tredje, så finder vi ud af det.

I Unge-Expressen har vi fokus på din tryghed og dit samarbejde med andre, når du er klar til at indgå i et fællesskab.

Vi har indrettet os med forskellige læringsmiljøer, som passer til dine ønsker og muligheder, 1:1 eller små hold, og du er altid tilknyttet et hold, når du er klar. Vi tager altid afsæt i dig og dine drømme, og din viden om, hvordan du bedst lærer, og hvis du ikke kan huske det, så finder vi ud af det sammen med dig.

Vi har fokus på karrierelæring, som betyder, at vi sammen med dig er nysgerrige på, hvad der er dine interesser og hvad du er god til, og undersøger hvilke job og uddannelsesmuligheder der findes, så du en dag kan vælge. Vi gør det sammen med dig. Når du er parat, tager vi på besøg på ungdomsuddannelser, virksomhedsbesøg, forretninger og bliver klogere på hvad forskellige job indebærer, og hvor du selvfølgelig vil være knivskarp forberedt sammen med dine lærere til besøgene.

Senest opdateret 27.06.2024 11:14 af SF