knallertkørekort på Gasværket - Tilmelding

Hvis du gerne vil tage dit knallertkørekort på Gasværket, Gasværksvej 21, skal du melde dig på dette hold/ventliste. Der kommer SMS til dig, når dit hold starter. Du bliver automatisk tilmeldt førstehjælpskursus, når du får plads på knallertkøreskolen. Det er vigtigt man har sin egen personlige mail, når man skal tage knallertkørekort, den skal bruges til dit førstehjælpsbevis.

Fylder DU snart 15 år ?

Så skal du læse dette.

Det er lovpligtigt at have kørekort til knallert i Danmark, og man skal være fyldt 15 år, før man må køre på knallert.

Du kan tage dit knallertkørekort på Ungdomsskolen.

Man kan starte et halvt år før man fylder 15 år, men det er en god idé, at melde sig til, så hurtigt som muligt, så skriver vi til dig, når vi starter et hold, du må deltage på.

Man skal gennemgå et kursusforløb på 30 timer, fordelt på teori og praktisk kørsel, desuden skal man gennemgå et færdselsrelateret førstehjælpskursus på 8 timer, dette kursus er lagt ind i undervisningsplanen, som vil blive sendt til dig ca. 14 dage før kurset starter.

Forløbet slutter med en praktisk køreprøve, inden du kommer til den, har du bestået en teoriprøve, og deltaget i førstehjælpskurset.

Det koster kr. 510,- pr. 1-1-2021, det lovpligtige førstehjælpskursus tilmeldes man automatisk, prisen er kr. 200,- for førstehjælp.

knallertkørekort på Gasværket - Tilmelding
#6.639
Aldersgruppe
Fra og med 14 år