Kurser og workshops

Kanoinstruktør

Bliv klædt på til at bruge kanosejlads med børn og unge.

Sikkerhedskursus, kanoinstruktør I eller II. Se mere om de forskellige uddannelser på https://kanosamraadet.dk/, som er den norm vi følger.

Vi har i øjeblikket ikke nogle planlagte kurser, så henvend dig hvis du er interesseret, eller hvis I er en gruppe som har behov for en uddannelse.

Uddannelserne foregår ved Arresø, Ramløse Havn og Esrum Sø, Blå Port.

Vi lærer basale rotag og teknik, lave flåde og redninger, gennemgå planlægning, sikkerhed og sikkerhedsinstruks, lære om vind, vejr og navigation, padlestillinger, beklædning og udstyr, og din rolle som turleder; både teori og praksis.

Træklatrekurser

Træklatring, begynderkursus og instruktørkursus

Vi følger Dansk Træklatreforenings norm for træklatring; https://dansktraeklatreforening.dk/

Vi har ingen planlagte kurser i øjeblikket. Henvend dig hvis du er interesseret i et kursus.

Kurser og workshops i naturen.

Vi afholder løbende kurser og workshops indenfor følgende emner:

• Udeskoleundervisning. Inspiration til udeskole som pædagogisk metode. Afprøvning af udeaktiviteter og organisering af undervisning i uderummet.
  • Udelege. Inspiration til udelege og understøttende undervisning, både lege med og uden fagligt fokus.
  • GPS-løb og smartphone i undervisningen. Inspiration til at lave faglige GPS-løb og bruge smartphone-apps som fx WOOP og andre til aktiviteter i uderummet.
  • Mad på bål. Inspiration til madlavning på bål, båltænding og bålteknik.
  • Grejbankdepoter; introduktion og inspiration til brug af depoterne, udstyret og området.
    • Gilleleje; sejlads, dykning, kystnaturundersøgelse, kultur.
    • Græsted Hegn; idræt/bevægelse, bål, samarbejde, naturundersøgelse.
    • Esrum Sø; idræt/bevægelse, bål, samarbejde, naturundersøgelse.
    • Ramløse Havn; sejlads, samarbejde, naturundersøgelse, læring.
  • Træklatring
  • Kanosejlads
  • Emner relateret til naturformidling og -oplevelser.

Hvis du eller din skole, personalegruppe eller forening er interesseret i et af ovenstående tilbud, så kontakt os endelig...

Senest opdateret 26.04.2022 11:16 af THLIN