Russisk, HUC, efterår, Dag kommer

Vil du gerne lære et sprog, der er lidt anderledes, end det du normalt møder i skolen, så skal du melde dig til dette kursus.
Du lærer først og fremmest de russiske bogstaver og at udtale russisk. Du lærer at præsentere dig selv og bruge forskellige høflighedsfraser. Du lærer at stille simple spørgsmål om hvem, hvad og hvor og svare på dem. Du lærer også at fortælle, hvad du kan lide at lave i din fritid.

Sjovt at lære.

Du lærer først og fremmest de russiske bogstaver og at udtale russisk. Allerede når du kan bogstaverne, kan du orientere dig, når du er på rejse, i lufthavnen, i metroen og i bybilledet.

Du kan ikke tale flydende russisk efter dette kursus, men du kan de mest almindelige høflighedsfraser, og så kan du også grammatik på et overordnet niveau.

Hvis vi er nok på holdet, kan vi måske tage en tur til Moskva. Ungdomsskolen giver tilskud til turen, men du skal forvente en egenbetaling på 1200,- kr. til selve rejsen og 1200,- kr. til entre, mad og transport.

Derud over kommer der lommepenge.

Russisk, HUC, efterår, Dag kommer
12.08.2020