Ungefilosofi

Kom og vær med til et sjovt og hyggeligt hold. Her kan vi tale om alt mellem himmel og jord. Bl.a Identitet: Hvem er jeg og hvordan bliver jeg den jeg er?

Identitet:

Hvem er jeg og hvordan bliver jeg den jeg er? Kan jeg forme hvem jeg er? Hvem og hvad er med til at forme mig?

Værdier:

Hvilke værdier guider os i vores liv?

Tolerance, fællesskab, inklusion:

Hvordan skaber vi gode fællesskaber, hvor der er plads til os alle, uanset forskelligheder?

Livssyn:

Verdsligt/religiøst livssyn, meningen med livet og døden. Hvad er vi fælles om på tværs af religioner og ikke-religiøse? hvad adskiller os?

Etik og moral:

Hvad er etik og moral og hvad er dine etiske forpligtelser? Hvilke etiske dilemmaer kan vi komme ud for i livet?

#7.502
Undervisningssted